Javascript / jQuery에서 두 숫자를 포함하여 모든 정수의 배열을 만듭니다.
이 질문에는 이미 답변이 있습니다.
다음 확인란이 있다고 가정 해보십시오.
<input type="checkbox" value="1-25" />
내가 찾고있는 범위의 경계를 정의하는 두 숫자를 얻으려면 다음 jQuery를 사용하십시오.
var value = $(this).val();
var lowEnd = Number(value.split('-')[0]);
var highEnd = Number(value.split('-')[1]);
어떻게 그 사이의 모든 정수가 포함 된 배열을 만들려면 어떻게해야합니까 lowEnd
등을 highEnd
포함 lowEnd
하고 highEnd
자신을? 이 특정 예제의 경우 결과 배열은 다음과 같습니다.
[1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25]
var list = [];
for (var i = lowEnd; i <= highEnd; i++) {
list.push(i);
}
JavaScript ES6에서 :
function range(start, end) {
return Array(end - start + 1).fill().map((_, idx) => start + idx)
}
var result = range(9, 18); // [9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18]
console.log(result);
완전성을 위해 여기에는 선택적 step
매개 변수가 있습니다.
function range(start, end, step = 1) {
const len = Math.floor((end - start) / step) + 1
return Array(len).fill().map((_, idx) => start + (idx * step))
}
var result = range(9, 18, 0.83);
console.log(result);
실제 프로젝트 range-inclusive
에서 npm 에서 사용 합니다. 심지어 뒤로 단계를 지원하므로 멋지다.
밑줄 또는 lo- 대시 라이브러리를 강력히 권장합니다.
http://underscorejs.org/#range
(거의 완전히 호환 가능하고 lodash는 더 빨리 실행되지만 밑줄은 doco IMHO가 더 우수합니다)
_.range([start], stop, [step])
두 라이브러리에는 매우 유용한 유틸리티가 많이 있습니다.
루프 내 버전;)
var lowEnd = 1;
var highEnd = 25;
var arr = [];
while(lowEnd <= highEnd){
arr.push(lowEnd++);
}
사용 사례
var genArr=(1)['..'](10) //[1,2,3,4,5,6,7,8,9,10]
API;
Number.prototype['..']=function(to,step){
var arr = [],from=this;
while(from <= to){
arr.push(from++);
}
return arr;
};
피들 :
http://jsfiddle.net/abdennour/mcpnvsmm/
ES6 :
console.log(
Array.from({length:10},(v,k)=>k+1)
)
가장 빠른 방법
- 반면에 대부분의 브라우저에서 더 빠릅니다.
- 변수를 직접 설정하는 것이 푸시보다 빠릅니다.
함수:
var x=function(a,b,c,d){d=[];c=b-a+1;while(c--){d[c]=b--}return d},
theArray=x(lowEnd,highEnd);
또는
var arr=[],c=highEnd-lowEnd+1;
while(c--){arr[c]=highEnd--}
편집하다
읽을 수있는 버전
var arr = [],
c = highEnd - lowEnd + 1;
while ( c-- ) {
arr[c] = highEnd--
}
데모
소지자
공연
http://jsperf.com/for-push-while-set/2
파이어 폭스에서 3 배 더 빠름
aipad air에서만 for 루프가 조금 더 빠릅니다.
win8, osx10.8, ubuntu14.04, ipad, ipad air, ipod에서 테스트되었습니다.
크롬, ff, 즉, 사파리, 모바일 사파리.
for 루프가 최적화되지 않은 오래된 브라우저, 즉 브라우저에서 성능을보고 싶습니다!
function range(j, k) {
return Array
.apply(null, Array((k - j) + 1))
.map(function(_, n){ return n + j; });
}
이것은 대략적으로
function range(j, k) {
var targetLength = (k - j) + 1;
var a = Array(targetLength);
var b = Array.apply(null, a);
var c = b.map(function(_, n){ return n + j; });
return c;
}
그것을 분해 :
var targetLength = (k - j) + 1;
var a = Array(targetLength);
올바른 공칭 길이의 희소 행렬이 생성됩니다. 희소 행렬의 문제점은 올바른 공칭 길이를 갖지만 실제 요소가 없기 때문에
j = 7, k = 13
console.log(a);
우리에게 주어지다
Array [ <7 empty slots> ]
그때
var b = Array.apply(null, a);
희소 행렬을 인수 목록으로 Array 생성자에 전달합니다. Array 생성자는 모든 요소에 정의되지 않은 값이있는 (실제) 길이 targetLength의 밀도가 높은 행렬을 생성합니다. 첫 번째 인수는 배열 생성자 함수 실행 컨텍스트의 'this'값이며 여기서 아무런 역할을하지 않으므로 null입니다.
그래서 지금,
console.log(b);
수확량
Array [ undefined, undefined, undefined, undefined, undefined, undefined, undefined ]
드디어
var c = b.map(function(_, n){ return n + j; });
makes use of the fact that the Array.map function passes: 1. the value of the current element and 2. the index of the current element, to the map delegate/callback. The first argument is discarded, while the second can then be used to set the correct sequence value, after adjusting for the start offset.
So then
console.log(c);
yields
Array [ 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ]
If the start is always less than the end, we can do:
function range(start, end) {
var myArray = [];
for (var i = start; i <= end; i += 1) {
myArray.push(i);
}
return myArray;
};
console.log(range(4, 12)); // → [4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12]
If we want to be able to take a third argument to be able to modify the step used to build the array, and to make it work even though the start is greater than the end:
function otherRange(start, end, step) {
otherArray = [];
if (step == undefined) {
step = 1;
};
if (step > 0) {
for (var i = start; i <= end; i += step) {
otherArray.push(i);
}
} else {
for (var i = start; i >= end; i += step) {
otherArray.push(i);
}
};
return otherArray;
};
console.log(otherRange(10, 0, -2)); // → [10, 8, 6, 4, 2, 0]
console.log(otherRange(10, 15)); // → [10, 11, 12, 13, 14, 15]
console.log(otherRange(10, 20, 2)); // → [10, 12, 14, 16, 18, 20]
This way the function accepts positive and negative steps and if no step is given, it defaults to 1.
var values = $(this).val().split('-'),
i = +values[0],
l = +values[1],
range = [];
while (i < l) {
range[range.length] = i;
i += 1;
}
range[range.length] = l;
There's probably a DRYer way to do the loop, but that's the basic idea.
function createNumberArray(lowEnd, highEnd) {
var start = lowEnd;
var array = [start];
while (start < highEnd) {
array.push(start);
start++;
}
}
You can design a range method that increments a 'from' number by a desired amount until it reaches a 'to' number. This example will 'count' up or down, depending on whether from is larger or smaller than to.
Array.range= function(from, to, step){
if(typeof from== 'number'){
var A= [from];
step= typeof step== 'number'? Math.abs(step):1;
if(from> to){
while((from -= step)>= to) A.push(from);
}
else{
while((from += step)<= to) A.push(from);
}
return A;
}
}
If you ever want to step by a decimal amount : Array.range(0,1,.01) you will need to truncate the values of any floating point imprecision. Otherwise you will return numbers like 0.060000000000000005 instead of .06.
This adds a little overhead to the other version, but works correctly for integer or decimal steps.
Array.range= function(from, to, step, prec){
if(typeof from== 'number'){
var A= [from];
step= typeof step== 'number'? Math.abs(step):1;
if(!prec){
prec= (from+step)%1? String((from+step)%1).length+1:0;
}
if(from> to){
while(+(from -= step).toFixed(prec)>= to) A.push(+from.toFixed(prec));
}
else{
while(+(from += step).toFixed(prec)<= to) A.push(+from.toFixed(prec));
}
return A;
}
}
My five cents:
Both direction array of integers function.
When range(0, 5) become [0, 1, 2, 3, 4, 5]
.
And range(5, 0) become [5, 4, 3, 2, 1, 0]
.
Based on this answer.
function range(start, end) {
const isReverse = (start > end);
const targetLength = isReverse ? (start - end) + 1 : (end - start ) + 1;
const arr = new Array(targetLength);
const b = Array.apply(null, arr);
const result = b.map((discard, n) => {
return (isReverse) ? n + end : n + start;
});
return (isReverse) ? result.reverse() : result;
}
P.S. For use in real life you should also check args for isFinite()
and isNaN()
.
Adding http://minifiedjs.com/ to the list of answers :)
Code is similar to underscore and others:
var l123 = _.range(1, 4); // same as _(1, 2, 3)
var l0123 = _.range(3); // same as _(0, 1, 2)
var neg123 = _.range(-3, 0); // same as _(-3, -2, -1)
var empty = _.range(2,1); // same as _()
Docs here: http://minifiedjs.com/api/range.html
I use minified.js because it solves all my problems with low footprint and easy to understand syntax. For me, it is a replacement for jQuery, MustacheJS and Underscore/SugarJS in one framework.
Of course, it is not that popular as underscore. This might be a concern for some.
Minified was made available by Tim Jansen using the CC-0 (public domain) license.
function getRange(a,b)
{
ar = new Array();
var y = a - b > 0 ? a - b : b - a;
for (i=1;i<y;i++)
{
ar.push(i+b);
}
return ar;
}
Solving in underscore
data = [];
_.times( highEnd, function( n ){ data.push( lowEnd ++ ) } );
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