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부트 스트랩 서버에 등록 할 수 없습니다

radiobox 2020. 7. 27. 07:49
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부트 스트랩 서버에 등록 할 수 없습니다


방금 프로그램에서 일부 코드를 변경 하고이 오류가 발생했습니다.

부트 스트랩 서버에 com.yourcompany.XXX를 등록 할 수 없습니다. 오류 : 알 수없는 오류 코드입니다.

이것은 일반적으로이 프로세스의 다른 인스턴스가 이미 실행 중이거나 디버거에 정지되었음을 의미합니다. 프로그램 수신 신호 : "SIGABRT".

작동, 재부팅, 재시작, 캐시 비우기 및 이전에도 작동했던 버전으로 프로그램을 복원하려고했습니다.

도움을 주시면 감사하겠습니다.


iPad를 연결 해제하고 전원을 껐다 켜고 모든 XCode 캐시와 대상을 지우고 깨끗한 빌드를 수행하여이를 복구 할 수있었습니다. XCode 3.5.4와 iOS 4.2.1을 실행하고 있습니다. 이것이 누군가에게 도움이되기를 바랍니다. -마이크

업데이트 : Xcode 4.3 및 iOS5를 실행하는 것과 동일한 문제-장치의 전원을 껐다 켜십시오.


당신은에 할 수있는 kill모든 Simulator아니라,이 오류가 발생할 수있는 프로세스.

모두를 죽일 수있는 한 줄짜리가 있습니다.

kill -9 `ps ax | grep Simulator | grep -v grep | awk '{print $1}'` 

또는 @brianegge와 같은 간결한 설명은 다음과 같습니다.

killall -9 Simulator

내 해결책은 ipad를 다시 시작하고 잠시 기다렸다가 다시 시도하는 것이 었습니다.


시뮬레이터를 사용할 때 정지가 발생하면 다음 스레드를보십시오. 시뮬레이터 테스트시 이상한 오류

유일하게 해결해야하는 솔루션이 지금 재부팅되는지 여부를 최대한 빨리 알려주므로이 테스트가 유용 할 수 있습니다.

터미널을 열고 다음 명령을 실행하십시오 ps -Ael | grep Z.. "(clang)"과 다른 앱 또는 회사 이름의 두 항목이 있으면 재부팅해야합니다.

개발자 인 경우 짧은 버그를 입력하고 Apple에게 재부팅해야하는 성가신 방법을 알려주고이 버그를 "rdar : // 10401934"로 복제 할 수 있다고 언급하십시오.


Xcode의 iPhone에서 앱을 실행하는 것과 동일한 문제가 발생했습니다. 내가받는 메시지는 위와 동일합니다.

부트 스트랩 서버에 xxx.com.company.appname을 등록 할 수 없습니다. 이는 일반적으로이 프로세스의 다른 인스턴스가 이미 실행 중이거나 디버거에 중단되었음을 의미합니다.

나는이 순서대로 문제를 해결하기 위해 많은 것을 시도했지만 모두 실패했습니다.

  • iPhone에서 앱을 강제 종료
  • iPhone을 강제 종료 한 다음 앱 삭제
  • 프로젝트 열기 및 닫기
  • 프로젝트 청소
  • XCode 재시작

결국 iPhone을 재부팅하면 문제가 사라져 문제의 원인이 Xcode가 중단 할 수없는 중단 된 프로세스라고 생각하게합니다. 이 이상한 상태를 얻기 위해 디버깅 세션 중에 수행 한 작업을 정확하게 재현 할 수 있으면 여기에 다른 메모를 추가합니다.


Apple에서 버그 보고서를 열었습니다 : https://bugreport.apple.com/cgi-bin/WebObjects/RadarWeb.woa/19/wo/WBbbbyopNFW8FFUuNSbk0w/10.66

액세스 할 수없는 경우 알려주십시오.

요약 : XCode 디버거가 부트 스트랩 서버 포트를 해제하지 않습니다

재현 단계 : Lion 10.7.2에서 Xcode 4.2 Build 4D5163b의 시뮬레이터에서 iPhone iOS5 앱을 디버깅하는 동안 충돌로 인해 때때로 버그가 시작되지 않을 수 있습니다. 대신 Xcode는 다음 오류를 생성합니다.

부트 스트랩 서버에 com.MyApp.MyApp를 등록 할 수 없습니다. 오류 : 알 수없는 오류 코드입니다. 이것은 일반적으로이 프로세스의 다른 인스턴스가 이미 실행 중이거나 디버거에 정지되었음을 의미합니다. 프로그램 수신 신호 : "SIGABRT".

예상 결과 : 충돌 후 디버거를 시작할 수 있어야합니다.

실제 결과 : 디버거를 시작할 수 없습니다. 시뮬레이터를 다시 작동시킬 수있는 유일한 방법은 Mac OS를 재시동하는 것입니다.

회귀 :

참고 : 많은 사람들 이이 문제를 겪고 있습니다 : iPhone-시뮬레이터 테스트시 이상한 오류 Xcode IPHONE 의 부트 스트랩 서버 부트 스트랩 서버 오류로 등록 할 수 없습니다 https://discussions.apple.com/message/10416765?messageID=10416765

XCode와 시뮬레이터를 종료하면 (ps -Al | egrep "Xcode | Simulator"가 아무것도 반환하지 않음) 문제를 해결하지 못합니다.

"launchtl bslist | grep MyApp"을 실행하면 com.MyApp이 여전히 부트 스트랩 서버에 등록되어 있음을 알 수 있습니다.

$ launchctl bslist | grep MyApp
A  com.MyApp.MyApp.UIKit.migserver
A  com.MyApp.MyApp

포트를 찾아서 무효화하는 코드를 작성했지만 이것도 실패합니다.

NSMachBootstrapServer *bsserver = [NSMachBootstrapServer sharedInstance];
NSMachPort *port = (NSMachPort *)[bsserver portForName:@"com.MyApp.MyApp"];
[port removeFromRunLoop:[NSRunLoop currentRunLoop] forMode:<#(NSString *)#>
NSLog(@"port = %@",port);   
NSLog(@"port.isValid=%d",[port isValid]);
[port invalidate];
NSLog(@"port.isValid=%d",[port isValid]);       

Xcode 4와 동일한 문제가 발생했습니다. 해결책은 체계를 변경하는 것이 었습니다. 실행 세트를 디버그로, 테스트 세트를 디버그로, 프로파일 세트를 릴리스로, 분석 세트를 디버그로, 아카이브 세트를 릴리스로 설정


컴퓨터를 다시 시작하면 문제가 해결되었습니다. 이 오류는 새로운 iPod Touch를 Mac에 연결하고 동시에 시뮬레이터에서 프로젝트를 실행할 때 발생했습니다.


가장 쉬운 방법은 대상 이름을 변경하는 것입니다. 다시 시작한 후 다음 날 다시 변경해야합니다.


요약하자면.

Sometimes kill -9 (the process id) helps.
Sometimes (as stated) launchctl list | grep UIKitApplication | grep "(your app name/identifier)" | awk '{print $3}' | xargs launchctl remove works.

But if its a "zombie" process, only a restart will solve your problem.

A temporary solution is to just change the identifier (IOS Application Target, Summary Tab) to something else (like "com.mycompany1.myapp" from "com.mycompany.myapp") but remember to change it back after the reboot and before you submit it.

(of course this will create another app on the simulator, but I guess that's the least of your problems....)

Unfortunately, there is no "easy way to greatness"... ;-)


Here is how I think I solved this 'strange' error:

Couldn't register com.yourcompany.XXX with the bootstrap server. Error: unknown error code. This generally means that another instance of this process was already running or is hung in the debugger.Program received signal: “SIGABRT”.

(1) Clean all the caches, targets, headers on both Xcode and the simulator. (2) Restart your iPhone when it is not connected to the computer and make sure no versions of the program that gave you problems are left on your iPhone. (3) Restore any previous version of your program that you know absolutely worked at one point in time. (4) Shut down your computer/laptop. (I needed to do it 4 times.) Makes no sense to me. (5) Restart your machine and try running a different program to see if you still get the error. If you do not get the error on another program. (6) Compile the program that gave you the error:(1) First with an earlier version that worked. And then, the version that gave you the error. Naturally, you may have to re-add code on a step-wise basis to make sure you know what code caused the error.


This happened to me because another application was eating up the computer's resources. I quit the simulator, quit the application which was hanging my computer and restarted the simulator, and it worked then. The error means that a previously killed process couldn't reach the end of the queue, and is holding up the current one.


Lot's of good answers have been provided for fixing the problem.

I have found that I can recreate this bug by creating a breakpoint in my code so that the execution pauses. Then if I press on the Stop Button the bug will now appear when I try to run the code again. Resuming the execution before pressing the Stop Button therefore avoids this issue.

Hope this helps.


closing down xcode then starting it, and restarting my iphone solved my problem


I didn't find a better solution than mentioned above: restart the iPhone. It seems that there's a daemon that connects to the Xcode debugger not properly killed.

You can avoid this behavior ALWAYS stopping the debugging session through the "Stop" button in Xcode, and waiting for the app to exit automatically on the iPhone. I always have to reboot if I click "Start" without stopping first, or exiting with the iPhone's button, or something like that. Hope it helps


I encountered this issue myself just now while evaluating AppCode. I discovered that XCode had somehow attached itself to my application while I was attempting to attach AppCode to my application. I simply stopped the XCode debug session and it worked as expected. I hope this will help somebody.


Just rebooting the device should solve the problem. See the analogous question about the simulator: iPhone - strange error when testing on simulator


This may be caused by an instance of your app running in the background. This simplified process worked for me without even having to close xCode or shutdown my computer.

  1. Close simulator
  2. Stop the app from running in xCode.
  3. Open activity monitor and search for a process running with your App NAME.
  4. Kill this process in Activity Monitor
  5. Rebuild your project and you should be all set

In theory Pål's command line solution should work as well. The issue definitely seems to be caused by an extra instance of the app running in the background. The app does not always seem to be getting killed properly after each test in simulator or on the device. I first noticed this when jumping between simulator and a device frequently.

As a preventive measure it is good practice to always hit the stop button in xCode after each test.


Very interesting results when trying to restart my computer. It said, and this is no joke, that 103 users where "sharing" the system. When I restarted, it back down to the usual four (I have Time Machine stuff for all of my computers going through this computer). I stopped the problem by simply setting up an app that monitors that activity, and does not allow additional users to "share" my computer without my permission. What it does is create a window every time someone wants access, and I have to press "Approve" before they can get in. This didn't work properly until I made the changes below.

  • I made sure it would tell me when somebody stopped sharing. Whenever Xcode has this problem, I know long before it returns the errors.

This is now useful for almost everything, but annoying during gaming of any kind.

  • I then wrote a script that fixed the problem by, basically, clearing the Simulator processes that might possible cause problems.

This app will be very useful to developers, so I am "polishing" it up a bit, then it is off to the App Store. When it gets to that point, I will post a link to it here (it will be free).


Okay, I've got a workaround for the hardware issue that doesn't involve rebooting the phone. I assume this will also work on the simulator but I haven't tried it.

Force Springboard to relaunch by changing the language. Settings -> General -> International -> Language.

I just changed it to Spanish, waited for Springboard to relaunch, changed it back to English, and was good to go.


This evening I got the same issue saying

"Couldn't register com.xxx.yyy with the bootstrap server. Error: unknown error code.

This generally means that another instance of this process was already running or is hung in the debugger.(lldb)"

and I got solved

1.Just disconnect my Device (for me its iPhone) from Xcode/ Mac machine

2.Reboot the Device (my iPhone)

3.Removed previously installed/corrupted app

4.Again connect device and started exception

It works well

Hope this will help someone there.

참고URL : https://stackoverflow.com/questions/3375442/couldnt-register-with-the-bootstrap-server

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